Bangkok: heerlijk eten en een eng museum - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Demi - WaarBenJij.nu Bangkok: heerlijk eten en een eng museum - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim en Demi - WaarBenJij.nu

Bangkok: heerlijk eten en een eng museum

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg Tim en Demi

15 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Inmiddels hebben we onze eerste volledige dag doorgebracht in Bangkok, en eerlijk gezegd zijn we doodop. Volgens mij zijn we nog niet helemaal hersteld van de vlucht (twee keer 6.5 uur vliegen, plus 4 uur tussenstop), en daar komen de hitte en de drukte van Bangkok ook nog bij. Desondanks hebben we al een aantal keer heerlijk streetfood gegeten. Echt experimenteren hebben we nog niet gedaan, maar we zullen nog wel gaan afwijken van de standaard noedelsoep en Pad Thai!

We hebben een eigen kamer (met badkamer, zo fijn, ik heb al drie keer gedouchet vandaag) in ons hostel, wat vlakbij de beroemde Khoa San Road is, het zogenaamde backpacker-walhalla, voor sommigen dan - wij hebben opzettelijk voor een wat rustiger plekje gekozen. Voorlopig is het even genoeg om de drukte van Bangkok alleen overdag mee te maken.

Vandaag hebben we bijzonder weinig gedaan: treintickets gekocht voor Khorat, een stad(je?) in het oosten waar we vrijdag naartoe gaan. De taxi-chauffeur probeerde ons nog te scammen en vertelde ons dat er vandaag geen tickets verkocht werden. Met de stemmen van Barry (argwanend) en mama (paniekerig) in m'n hoofd hebben we toen heel bot afscheid genomen van de taxi-chauffeur, en zijn onze tickets gewoon gaan halen op het treinstation, wat uiteraard open is. Zie je, ik loop heus niet in zeven sloten tegelijk, valt allemaal best mee.

Toen we de tickets eenmaal bemachtigd hadden, besloten we een poging te doen bij de Forensic Medical Museum te komen. Dat liep beter af dan de vorige poging zelf te weg te vinden (naar het treinstation - we hebben ongeveer een uur rondgelopen, op zoek naar de boothalte bij de rivier, en hebben, toen we weer een doodlopend steegje insloegen, het maar opgegeven en een taxi aangehouden. Tja. Wel weer het een en ander van Bangkok gezien), en met maar een paar keer omlopen stonden we voor het museum, dat in een lokaal ziekenhuis was.
We hebben er net 20 minuten doorgebracht, want het was creepy as fuck. Allemaal baby's op sterk water die vergroeid waren (twee hoofden, Siamese tweeling, 1 oog, noem maar op), en het werd alleen maar erger: naarmate je verder het museum indwaalde, werd je steeds meer geconfronteerd met de dood.
Toen we de glazen kasten met complete lijken (van moordernaars, overigens - eentje had blijkbaar de gewoonten de harten en levers van zijn slachtoffers op te eten. The stories behind the corpses were interesting, I'll give them that) tegenkwamen, zijn we maar omgedraaid. Voor geneeskundestudenten (die Thais lezen - er was nauwelijks uitleg in het Engels) is dit vast ontzettend boeiend, maar het was niet bepaald een museum voor mensen zoals Tim en ik die niet dagelijks in de snijzaal staan.

Rond 3 uur waren we uiteindelijk terug in het hostel, en sindsdien zijn we er alleen op uitgeweest om eten te halen (volgens mij al zo'n drie keer in totaal. Het is zo lekker, en zo goedkoop!). Morgen hebben een fietstour gepland staan van 8 tot 11 's ochtends, dus wij duiken zometeen vast ons bed in, zeker omdat we 's avonds naar de Sirocco Sky Bar willen om ons even heel rijk te wanen op de 65e verdieping met cocktails van 15 euro per stuk (alcoholvrije voor Tim, uiteraard, die hebben ze gelukkig :p).

Truste!

• 15 Juli 2015 - 16:53

Ritchie:

Hi, dat klinkt allemaal heel goed, Demi en Tim!
    Geniet er van! Gr. Ritchie

• 15 Juli 2015 - 16:53

Judith:

Natuurlijk ben ik helemaal niet paniekerig maar wel erg argwanend! Klinkt overweldigend en prachtig allemaal. Volgen er ook nog foto's? Bevalt het hostel?

• 15 Juli 2015 - 17:15

Evi:

Lieve Deem, leuk om te lezen je verhaal over de eerste twee dagen! Goed geschreven, volgt de volgende snel? Have fun there! X Evi

• 15 Juli 2015 - 17:36

Julia:

Ik zie jullie al in dat forensisch museum rondlopen en bij werkelijk alles keihard "ieuw!" zeggen. Genoeg gruwelijkheden voor de rest van de vakantie. ;)

• 15 Juli 2015 - 18:36

Rian:

Ha Demi,
    Klinkt erg goed allemaal !

• 15 Juli 2015 - 20:27

Monica:

Keuken om zo
    mee te kunnen "reizen". Veel plezier verder.

• 16 Juli 2015 - 05:22

Anita:

Heerlijk om te lezen. Benieuwd naar de rest! En ik wist wel dat jij niet in zeven sloten tegelijk loopt!

• 16 Juli 2015 - 08:46

Frank En Mike :

Nou gelijk een goed begin en ja heerlijk de sky bar neem wel je hoge hakken mee fijne vakantie

• 16 Juli 2015 - 14:23

Ina Van Iterson:

Leuk om je verhalen te lezen, Deem! Veel plezier!

• 20 Juli 2015 - 07:44

Tim En Demi :

Foto's volgen zeker nog, weet alleen niet wanneer ik de kans heb ze te uploaden!

Hoge hakken, kom nou! Die heb ik uberhaupt niet, we doen alles gewoon op slippers, sneakers en bergschoenen, hoor :p

Bedankt voor de reacties allemaal! :)